Is jouw kind een Beelddenker?

Test het nu!


Is jouw kind goed in het maken van legpuzzels?


Heeft jouw kind een allergie, last van astma of veel oorontstekingen (gehad)?


Moeten de etiketten uit kleding geknipt worden? Draagt je kind graag comfortabele kleding en heeft het bijvoorbeeld een hekel aan harde knoopjes en/of naadjes in de sokken?


Heeft jouw kind moeite om aan een taak/opdracht of huiswerk te beginnen en heeft het allerlei excuses om andere (onbelangrijke) dingen eerst te doen? (Uitstelgedrag)


Heeft je kind moeite met rekenen en/of klokkijken?


Is jouw kind een sloddervos met spullen (chaotisch, regelmatig iets kapot), of juist dwangmatig ordelijk (alles op een vaste plek)?


Moet je vragen of opdrachten regelmatig herhalen voordat taken worden uitgevoerd? (Je kind is afgeleid en alweer met andere dingen bezig).


Heeft je kind moeite met en/of een hekel aan priegel werkjes, zoals spelen met strijkkralen en ministek en/of moeite met het kleuren binnen de lijntjes?


Kan je kind slecht tegen zijn verlies? (gevoelig voor kritiek)


Zit jouw kind het liefst uren op de mobiel of achter de (spel)computer en/of TV als het de kans zou krijgen? 


Bleef/blijft jouw kind langer dan gemiddeld bedplassen?


Doet jouw kind eerst, alvorens na te denken? (impulsief, niet op z’n beurt kunnen wachten, in de rede vallen)


Verliest je kind gauw zijn evenwicht als het op één been moet staan of over een rechte streep moet lopen?


Is jouw kind onhandig en ongecoördineerd? (moeite met bijvoorbeeld een bal vangen, touwtje springen, of gooit regelmatig een beker drinken om)


Heeft jouw kind een normaal tot hoog IQ, maar blijven de resultaten uit?


Praat jouw kind met ondersteuning van veel handgebaren en struikelt het regelmatig over z’n eigen woorden als het iets wil vertellen?


Speelt je kind graag met constructiespeelgoed? (Lego e.d.)


Heeft jouw kind gekropen op handen en knieën?


Raffelt jouw kind vaak (huis)werk af, of heeft hij/zij het gevoel al klaar te zijn met een opdracht als hij/zij eigenlijk nog maar net is begonnen?


Heeft jouw kind een levendige verbeelding en kan het daardoor geheel opgaan in zijn/haar fantasiewereld?


Slaat je kind bij het lezen soms woorden over of gokt het soms wat er staat (radend lezen), ondanks veel oefenen en/of remedial teaching?


Botst jouw kind vaak tegen voorwerpen/mensen aan of tegen de deurpost, en/of struikelt het over bijvoorbeeld stoeptegels?


Was jouw kind met sommige vaardigheden (bv. Lopen, praten, veters strikken, fietsen) vrij laat?


Staat jouw kind op school bekend als ijverig, goed geconcentreerd en als iemand die altijd zijn uiterste best doet en altijd binnen de tijd klaar is met de opdrachten?


Houdt jouw kind een pen op een aparte manier vast en/of heeft het een slordig, onregelmatig handschrift? (door de lijntjes heen schrijven)


Herinnert jouw kind zich gebeurtenissen heel gedetailleerd? (zelfs van jaren geleden, terwijl alledaagse dingen snel kunnen worden vergeten)


Wiebelt je kind veel (onrustig, van tafel lopen), zit het op één been op z’n stoel of  staat het vaak op één been naast de stoel?


Heeft jouw kind moeite met de concentratie; snel afgeleid en druk of juist een dagdromer?


Slaapt jouw kind over het algemeen of heel licht (slecht) of juist heel vast?


Maakt jouw kind veel spellingfouten (fonetisch schrijven)?


Wil je de resultaten zien?

Vul dan je e-mail in dan krijg je de resultaten per e-mail thuis gestuurd!



Naam
e-mail
Categorieën:

0 reacties

Geef een antwoord

Avatar plaatshouder

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.